Mustra jagode

Jedan prijatelj, kada me vidio kako pratim ovu mustru koju sam naškrabala na papirić, pitao kakve to kodove koristim, ne vjerujući da iz tih nekih simbola nastaje ovo. Ioako je svima to bilo smiješno ja sam još jednom shvatila koliko volim i uživam u pletenju.

Veoma popularna mustra ovih dana na internetu. Našla sam prevod "mustra jagode" na nekoliko mjesta a i neko je zove još "mustra dugmad". Uglavnom, pogledate li trenutno šta se najviše plete na instagramu onda je to ovo.

I meni se odmah svidjela ali mislila sam da je komplikovana. Međutim, uopšte nije. Probala sam je i odmah bila zadovoljna kako se lahko plete. 

Mislim da svaka pletilja ima neki svoj svijet znakova kada prepisuje shemu ili pokušava shvatiti kako se nešto plete. Tako i ja koristim razne simbole, većinom engleske termine ali evo odlučila sam ovo napisati za one koji nisu dobri sa engleskim.

Pokušaću da je objasnim ovako a poslije i neki video da snimim. Za početak evo fotografija kako izgleda moj uzorak.

Mustra jagode

Mustru čini ponavljanje od 6 petlji, tako da je potrebno nametnuti neki broj petlji djeljiv sa 6 a ja nametnem još 2 dodatne sa strane koje uvijek pletem pravo. Dakle 6+2.

(mustru pišem samo za onih 6 petlji)

× 2 petlje plesti krivo, 1 pravo, 2 krivo, zatim iz jedne petlje napraviti pet (radi se 1 pravo, 1                     navijutak, 1 pravo, 1 navijutak, 1 pravo, sve iz jedne petlje) 

× pratiti mustru; prave petlje plesti pravo, krive krivo ( 5 pravo, 2 pravo, 1 krivo, 2 pravo).

× pratiti mustru; 2 petlje plesti krivo, 1 pravo, 5 krivo, 2 krivo.

Ova ponavljanja se mogu raditi još jednom ili onoliko puta koliko želite da vam je velika jagoda odnosno ovaj ispupčeni dio. Kada završite sa ponavljanima koja se sastoje samo od pletenja petlji pravo i krivo kako dolaze, onda ide:

× 2 petlje krivo, 5 petlji plesti zajedno, 2 krivo, zatim od jedne petlje napraviti 5 (1 pravo, 1    navijutak, 1 pravo, 1 navijutak, 1 pravo).

I to je uglavnom to, sve ostalo je ponavljanje ovih redova, tj. ovog posljednjeg reda i onih u kojima se samo prate krive i prave petlje. Veoma jednostavna a zanimljiva tektura se dobije. 
Moram još napomenuti da jako bolje izgleda kada se radi sa debljom vunicom i iglama.

Video kako napraviti od jedne petlje pet:


























Primjedbe