Dekupaž tehnika

Dekupaž tehnika je postala jako popularna u posljednje vrijeme. Postoji veliki broj ljudi koji se već uspješno bavi ovom tehnikom a čini mi se kako taj broj stalno raste. 

Naziv dekupaž potiče od francuske riječi decouper što znači izrezivati. Dakle, ova tehnika podrazumjeva lijepljenje izrezanih dijelova (uglavnom papira) na predmet koji želimo ukrasiti i prekrivanje lakom da se zaštiti. Najčešće se primjenjuje na drvenim površinama, mada se isto tako može raditi i na staklu, plastici isl. Dekupaž je odličan način da ukrasite bilo koji predmet, da starim predmetima date novi izgled te da dobijete unikatne stvari a u isto vrijeme odlično se zabavite.

Mogućnosti za primjenu dekupaža su mnogobrojne, od ukrašavanja vaza, saksija, kutija za nakit, ramova za slike, raznih komada namještaja itd. 

Ono što mene najviše oduševljava u dekupažu jeste taj neki starinski, vintage izgleda koji se može postići sa šebi šik tehnikom. Mislim da je to i najpopularnija tehnika među svima koji se bave dekupažom. Šebi šik naziv koriste najviše ljudi koji se bave uređenjem enterijera. Predmeti koji se rade ovom tehnikom izgledaju starinski i ofucano, a u sebi nose dozu romantičnosti i nostalgije. Ova tehnika je jako zgodna jer je pri njenoj primjeni teško pogriješiti.

Evo nekih primjera koje sam pronašla na Pinterestu.





U 2015. godini organizovan je kurs dekupaža u našem gradu. Kurs su vodili ljudi iz udruženja Ars Populi iz Hadžića u saradnji sa Opštinom Kakanj i JU kulturno-sportski centar Kakanj. Pored dekupaža vođeni su i kursevi pirografije, crtanja na aluminijskoj foliji, veza i izrade nakita.

U trenutku kada sam se prijavila nisam znala mnogo o toj tehnici. Zahvaljujući divnim i iskusnim instruktorima naučili smo mnogo toga. Kao početnici radili smo salavetnu tehniku i transfer na manjim površinama. Materijal na koji smo lijepili je medijapan, a upoznali smo se i sa mnogim drugim materijalima koji se koriste za dekupaž.


Slika koja je među mojim prvim radovima ostaće mi uvijek kao jedna od najdražih. Djevojka sa kišobranom  i crvenim cipelama, rađena je tehnikom transfera i krasiće jedan od mojih zidova.


Kod izrade sata koristila sam salavetnu tehniku. Potom sam na tom dijelu radila krekel tehniku, odnosno efekat kao da je ispucala površina, a sve to sam uokvirila tačkicama i 3D pastom. To je trebalo dati onaj starinski efekat. Na ćoškovima sam koristila šablon sa reljefnom pastom. Bilo je puno posla tu, ali mislim da sam postigla onaj starinski kičasti fazon koji sam i željela.


Ovo je bio mali uvod u moj novi hobi. Dekupaž je tema o kojoj se ima toliko toga reći a i novoga otkriti.






Primjedbe