Jednostavna pletena kapa. Uputstvo.

Rođak mi je donio neku staru kapu, na kojoj se vidi da je dugo i često nošena, jer se počela parati na nekim mjestima. Kaže da želi istu takvu, isti oblik, ista mustra, ista tanka vunica, sve isto. 

Naravno, kada se radi o ručnom radu da je to malo teže ali nije neizvodljivo. Kažem to, jer niko od nas ne plete isto. Kako rekoh, kapa je veoma stara i sada nije moguće da znam koja je to tačno vrsta vunice, ali uspjela sam procijeniti da se najvjerovatnije radi o perliti. Tako da sam nabavila crnu perlitu, jedno klupko je bilo sasvim dovoljno. Prebrojala sam petlje na kapi, i toliko ih isto nametnula za novu kapu, na poprilično tankim iglama, možda oko 2 mm. Nisam sigurna za debljinu igala jer su i one veoma stare, još iz kolekcije moje nane.

Napisaću malo uputstvo, kako sam ja radila. Kapa je rađena u jednom dijelu i onda ušivena odozgo prema dole.
- Nametnuti 108 petlji.
- Mustra je 1 petlja pravo 1 krivo, s tim da sam prvu petlju u svakom redu ispuštala kao da je pletena pravo kako bi krajevi bili uredniji.
- Plesti u toj mustri u dužini oko 24,5 cm.
- U slijedećem redu raditi smanjivanje broja petlji ( plesti 3 petlje zajedno, zatim slijedeće 3 ispustiti kao da se plete pravo, a onda ih plesti zajedno ) ponavljati u čitavom redu - ostaje 36 petlji.
- U ovom redu plesti po dvije petlje zajedno - ostaje 18 petlji.
- Zatim presjeći vunicu, ostavljujući kraj dovoljno dug da se može provući kroz sve petlje, koje ujedno treba skinuti sa igle, a zatim ostaje samo dobro stegnuti i osigurati na vrhu i ušiti kapu duž šavova.
Pošto je mustra ista sa obe strane, reverzibilna,  svejedno je koju ćemo izabrati za pravu.

Kapa koju sam isplela skoro da je identična staroj. Nema neke razlike, osim što je boja jača i što je čvršća jer je još nova. Zadovoljna sam. Ovakva vrsta kape jeste jednostavna, ali dobro je to što može biti i ženska i muška, a i sasvim je dovoljno to što je topla. Jednostavno je često i najučinkovitije.









Primjedbe