Engleski ili patent bod


Većinu stvari, skoro sve što se odnosi na pletenje a što me zanima pronalazim na internetu na "stranim stranicama" uglavnom na engleskom jeziku. Jer, malo je stvari koje se mogu pronaći na bosanskom jeziku, tako da se često namučim čak i kada trebam neki termin iz pletenja prevesti na bosanski. 

Plesti sam naučila davno, i prije više od 10 godina, ali to je uglavnom bilo samo glat pletenje ili možda poneka pletenica i nešto jednostavnije. U zadnje vrijeme se trudim da naučim što više tehnika i novih mostri.

Fisherman's rib ili engleski ili patent bod, daje jako debelo i rastezljivo pletivo zbog čega se još naziva i dupli bod. Zbog toga se uglavnom i koristi za pletenje debelih zimskih đempera i šalova.
Vrlo je jednostavno plesti jer uključuje samo osnove, krivo i pravo, mada se kod pravog kotlaca plete u "kotlac ispod" tako da se dobije dupli bod. Moram napomenuti da pletenje ide puno sporije, upravo zbog tog dublog boda.

Znači: 1.red: plesti sve kotlace krivo
        2.red: (plesti jedan kotlac krivo, plesti jedan pravo u kotlac ispod)ponavljati ovo do zadnja dva kotlaca i ta zadnja dva plesti krivo.
Zatim se ponavlja samo drugi red i on čini engleski bod.

A malo drugačiji i detaljan opis možete pronaći na ovom linku . 

I kada sam počela prevoditi sebi neke mostre bila sam zbunjena, tako da radije ostavljam i pratim mostru na engleskom jeziku. Na našim prostorima se koristi puno sinonima, svaki kraj ima neki svoj naziv za isti pojam, npr. petlja, očica, karika. Ja koristim naziv kotlac jer sam tako čula od mame, a za sam način izrade koristim naziv mostra, iako neki kažu mustra ili bod. I vjerovatno sve te mostre imaju svoje ime i na bosanskom jeziku pa bih se morala s tim malo bolje upoznati. To dajem sebi kao zadatak, jer zaista sam zainteresovana za sve što se tiče pletenja.

Evo kako engleski ili patent bod izgleda na šalovima na kojima trenutno radim. Oba će biti spojena u krug, tako da dobijem "infinity" ili doslovno prevedeno "beskonačni" šal. Prvi pletem koristeći deblje igle tako da izgleda malo neurednije ali upravo to sam i željela postići. Trenutno imam mnogo započetih stvari pa vidjećemo kako će sve izgledati kada bude završeno.











Primjedbe